Viu l'Avinguda del Vallès
Consens per transformar l'N-150 en una avinguda metropolitana
El passat diumenge 3 de juliol centenars de ciutadans, així com alcaldes i representants dels municipis de Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Ripollet i Montcada i Reixac, van participar en l'esdeveniment Viu l'Avinguda del Vallès, en l'àmbit de l'N-150 a Cerdanyola del Vallès. L'acte va treure el trànsit de la via i va omplir-la de vida amb un reguitzell d'activitats, des de jocs infantils i música fins a balls i esports, per escenificar i reclamar que una altra N-150 és possible.
Aquest esdeveniment culmina un procés de participació ciutadana de dos anys, en què entitats veïnals, ciutadania i personal tècnic dels municipis han treballat en una proposta d'accions per millorar aquest eix viari i el seu entorn. Fins a 2.000 persones han col·laborat en els diferents espais de participació, d'on han sortit diferents suggeriments que s'han incorporat al Pla d'actuació, un document que recull accions per transformar la via i que es va presentar al llarg de la jornada.
Actualment, l'N-150 és la principal carretera del Vallès Occidental i, en funció del tram, hi circulen entre 15.000 i 40.000 vehicles cada dia. El volum de trànsit motoritzat i el tipus de mobilitat provoca problemes de soroll i contaminació atmosfèrica i actua com a barrera dins dels municipis per on passa.
La voluntat ara és convertir l'N-150 en una via per a les persones, que prioritzi la mobilitat sostenible (a peu, en bicicleta i transport públic), la integració paisatgística i la presència de natura. També es vol dotar de serveis i vitalitat els espais de l'entorn perquè siguin atractius i cohesionadors.
Propostes del Pla d'actuació
El document estratègic recull un total de vuit accions transformadores:
El projecte s'emmarca dins de RiConnect, una xarxa de vuit àrees metropolitanes europees liderada per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que forma part del programa europeu URBACT.
Aquest esdeveniment culmina un procés de participació ciutadana de dos anys, en què entitats veïnals, ciutadania i personal tècnic dels municipis han treballat en una proposta d'accions per millorar aquest eix viari i el seu entorn. Fins a 2.000 persones han col·laborat en els diferents espais de participació, d'on han sortit diferents suggeriments que s'han incorporat al Pla d'actuació, un document que recull accions per transformar la via i que es va presentar al llarg de la jornada.
Actualment, l'N-150 és la principal carretera del Vallès Occidental i, en funció del tram, hi circulen entre 15.000 i 40.000 vehicles cada dia. El volum de trànsit motoritzat i el tipus de mobilitat provoca problemes de soroll i contaminació atmosfèrica i actua com a barrera dins dels municipis per on passa.
La voluntat ara és convertir l'N-150 en una via per a les persones, que prioritzi la mobilitat sostenible (a peu, en bicicleta i transport públic), la integració paisatgística i la presència de natura. També es vol dotar de serveis i vitalitat els espais de l'entorn perquè siguin atractius i cohesionadors.
Propostes del Pla d'actuació
El document estratègic recull un total de vuit accions transformadores:
- Reurbanitzar l'avinguda
- Impulsar la mobilitat sostenible
- Connectar Barberà, Cerdanyola, Ripollet i Montcada i Reixac de manera que es possibilitin desplaçaments amb impacte mínim sobre el medi ambient
- Crear itineraris saludables, col·locar més vegetació al voltant i reduir la contaminació acústica
- Reordenar l'amplada de diferents trams
- Preservar i visibilitzar el patrimoni, com per exemple col·locar senyalització comuna als edificis històrics i fomentar la cultura popular de l'indret
- Impulsar el comerç local i l'activitat econòmica
- Definir els usos dels espais de l'entorn
El projecte s'emmarca dins de RiConnect, una xarxa de vuit àrees metropolitanes europees liderada per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que forma part del programa europeu URBACT.