URBACT RiConnect
Intercanvi de coneixement a Amsterdam
En el marc del programa europeu URBACT, en aquesta edició del programa l'AMB lidera la xarxa RiConnect, una xarxa formada per vuit àrees metropolitanes europees que treballen conjuntament amb l'objectiu d'integrar, transformar i repensar les infraestructures per connectar persones, barris, ciutats i espais oberts. L'àmbit d'estudi de l'AMB és la transformació de l'N-150 en una avinguda metropolitana, l'Avinguda del Vallès, al pas entre Barberà del Vallès, Ripollet, Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac.
Del 25 al 27 d'octubre va tenir lloc a Amsterdam la darrera trobada internacional de la xarxa RiConnect, després d'un any i mig de sessions telemàtiques. D'una banda, la reunió va tenir com a objectiu avaluar el progrés de la xarxa i detectar quins canvis s'han de fer, tant a escala transnacional com local, per aconseguir tots els objectius marcats. D'altra banda, es va fer un viatge d'estudi de dos dies per conèixer projectes relacionats amb les temàtiques de la xarxa: a Rotterdam, per descobrir temes de resiliència i gestió de l'aigua en l'espai públic; a la Haia, on van descriure el projecte d'integració de l'autopista, i a Utrecht, on van explicar el Pla estratègic amb l'horitzó 2040 per donar resposta a reptes actuals com la mobilitat sostenible, la ciutat de proximitat o la superposició de funcions en una ciutat amb un fort creixement. Així, es va tractar la necessitat de transformació del centre urbà amb l'ampliació de l'estació, la reconnexió de les dues bandes de la ciutat amb un nou espai públic de qualitat, la demolició de l'autopista per a la recuperació d'un canal i la densificació amb nous usos.
La ciutat amfitriona, Amsterdam, també va explicar diferents projectes urbans relacionats amb el transport públic, com ara una nova estació que serveixi de porta a la ciutat, o la transformació de l'estació central d'Amsterdam, on es vol augmentar la intermodalitat amb una nova estació d'autobusos i aparcaments de bicicleta, alhora que es recupera espai per al vianant.
Del 25 al 27 d'octubre va tenir lloc a Amsterdam la darrera trobada internacional de la xarxa RiConnect, després d'un any i mig de sessions telemàtiques. D'una banda, la reunió va tenir com a objectiu avaluar el progrés de la xarxa i detectar quins canvis s'han de fer, tant a escala transnacional com local, per aconseguir tots els objectius marcats. D'altra banda, es va fer un viatge d'estudi de dos dies per conèixer projectes relacionats amb les temàtiques de la xarxa: a Rotterdam, per descobrir temes de resiliència i gestió de l'aigua en l'espai públic; a la Haia, on van descriure el projecte d'integració de l'autopista, i a Utrecht, on van explicar el Pla estratègic amb l'horitzó 2040 per donar resposta a reptes actuals com la mobilitat sostenible, la ciutat de proximitat o la superposició de funcions en una ciutat amb un fort creixement. Així, es va tractar la necessitat de transformació del centre urbà amb l'ampliació de l'estació, la reconnexió de les dues bandes de la ciutat amb un nou espai públic de qualitat, la demolició de l'autopista per a la recuperació d'un canal i la densificació amb nous usos.
La ciutat amfitriona, Amsterdam, també va explicar diferents projectes urbans relacionats amb el transport públic, com ara una nova estació que serveixi de porta a la ciutat, o la transformació de l'estació central d'Amsterdam, on es vol augmentar la intermodalitat amb una nova estació d'autobusos i aparcaments de bicicleta, alhora que es recupera espai per al vianant.